Blogspot Uzantısı Candır

Efenim öncelikle bu bir okuyucu yazısıdır.

Efenim özetle: “blogspot” önemlidir.

Ekranınızı meşgul ettiğime göre sizin de bir blog okuyucusu olduğunuzu varsayabiliriz. Hiç dikkatinizi çekti mi bilmem. Bazı blogların adresi “blogadı,blogspot,com” şeklinde iken, bazıları “blogadı,com” şeklinde. Benim blogları gezerken ilk dikkat ettiğim mesele de budur. “blogspot” kullanan bloglar benim için daha değerlidir.

Blog yazarları kendilerini sürekli profesyonelleştirme eğiliminde olsalar da, benim için “blog” demek “amatör” demektir. Ben blogları bu yüzden okurum. İnternet mecrasında her alandan uzman sayfalar bulmak çok kolay. Eğer böyle bir ihtiyaca cevap arasam zaten bloglar da gezinme gereği duymam. 

“Amatör” kelimesi yanlış yorumlansın istemem. Kast ettiğim şey; ilglenilmeyen, saçma sapan, darma dağınık bir blog değil. Kast ettiğim şey ”İlk blog açtığınız gün hissettikleriniz”. Ben her girdiğim blog da o hissi ararım. O yüzden gözüme ilk çarpan şey adresinizde bulunan “blogspot” yazısı olur.

“Vay efendim üç kuruş verip isim aldık diye, ruhsuz mu olduk?” diye düşünüyor gibisiniz. Hatta internette, her taşın altından çıkan ‘SEO Uzmanı’  dostlar “Bu herif ne zırvalıyor be. Domain edinmek bin derde deva.” diye söylenmeye başlamıştır bile. 

Uzmanlar söylene dursun benim gözümde "blogspot": candır.

Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: Yazarına maddi bir bağla bağlı değildir.
Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: “herhangi biri olma” mütevazılığını gösterir.
Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: Açıldığı günün izlerini taşır.
Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: Unutulabilmenin riskiyle yaşar.
Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: Bağımsızlığın serseriliğiyle yaklaşır.

Blogspot neden önemli

Blogspot uzantılı bir sayfayı okurken yazarın; el titremesini, gülümsemesini, kaş çatmasını, düşünceli tavırlarını, kaygılarını hisseder gibi olurum. Bu basit ayrıntı bana o adresi yazan insanın ‘nedensiz samimiliğinin göstergesi’ oluverir.

Yazımı adreslerinde “blogspot” bulunan yazarlara selam ederek bitirmek istiyorum. Zira biraz daha uzatırsam Google abimiz “ekmeğiyle oynadım” diye sinirlenip: bir kalemde üzerimi çizecek. 

Not1: “Nasıl bir okuyucu?” olduğumu merak eden varsa, oldukça maymun iştahlıyımdır. Blogdan bloğa gezerim. Mümkün olduğu kadar blog takip etmeye çalışırım. İlgimi çekmeyen blogları bile izlerim ki “belki bir yazısı ilgimi çeker” diye. Özellikle farklı bakış açıları yakalayan blogların abonesi olurum.

Not2: BLOGCU, WORDPRESS gibi uzantıları kullanan blog yazarları için yazı içinde bulunan “BLOGSPOT” kelimesini kendi uzantılarıyla değiştirmeleri yeterlidir.


28 yorum:

  1. 10 numara 5 yıldız tespit

    YanıtlaSil
  2. Çok içten bir yazı olmuş...Blogspot candır :)

    YanıtlaSil
  3. Adsız09:44

    yazını okuyunca resmen gaza geldim:) blogumun takipçisi olduğun için sevindim birden:)

    YanıtlaSil
  4. Adsız11:08

    Bende blogspot kullanıcısıyım yazını okurken kendimi gördüm.
    Her defasında yazılarımı yazarken bende stres oluyorum, daha iyi yazabilme derdine düşüyorum.
    Çok iyi anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
  5. Bir blogspot'çu olarak ben de sadeisim.com olanlara blog değil de "site" gözüyle bakanlardanım. Eğer bir gün Google "kapatıyorum bu Blogspot'u"! demezse ben de ismim.blogspot.com olarak kalacağım:)
    Çok samimi bir paylaşım olmuş, aynı hislerdeyiz bu konuda:)

    YanıtlaSil
  6. Ben de katılıyorum, ayrıca kendi adıma amatör sözcüğünü yanlış anlamak bir yana tersine amatör ruhta kalmanın önemini bilenlerdenim, burada kendimiziz, olduğumuz gibiyiz, maddi kaygımız da yok daha ne olsun:)

    YanıtlaSil
  7. ya ama kulağakaça ben bu listeye girmiyorum diye ısrar ediyorum.. ama seninde okumak istemediğim blogadı.com cuların arasındayım.. bir kişinin beni okumuyor olması da önemli değil okuyor olmasıda sebepsiz yere bakan gelen duyan izleyen her zaman benim için değerli okuyucu listesini oluşturmuştur.. baştan beri ve halen daha izleyicim yok diye isyan eden kişilere telkinde bulunur bunun önemli bir durum içermediğine dikkat çekmeye çalışırım.. herşeyin bir anda değil zamanla oluştuğunu anlatırım.. .com olmamdaki sebep birgün yayın yapamadığımda oluştu.. yayın yapamama nedenimin fotoğraf yükleme kotamın dolmasıydı.. araştırdım sordum soruşturdum alanını genişletmen gerektiği yada eski yazıları fotoları silmem gerektiği yada yeni bir blog açmam gerektiği gibi seçenekler ile karşılaştım.. ağladığımı söylesem inanırmısın.. o karanlık duygular içindeyken bulabildiğim en makul çözüm önceden almış olduğum.com adımı kullanıma açmak oldu.. sonradan öğrendim ki blogspot.com da kalıp aynı işlemi yine ücreti karşılığında yaptırabilir daha geniş bir alanda yayınıma devam edebilirdim :( bunu öğrendiğimde de çok üzüldüm.. çünkü ben alan adımı zaten almıştım ve ileride ticari bir boyutta olursam diye saklıyordum.. ancak bu kargaşa ve kaos ve yeteriz bilgi sahibi olduğum ortamda malesef başka seçenek bulamadığımdan kullanmaya başladım..
    niyemi bunları yazdım, hesap vermiyorum yada günah çıkartmıyorum, beni okuyun diyede kendimi acındırmıyorum :) sadece amatör ruhu kaybetmemiş hala blogger ruhu için savaşan bir bloggerim onu söylemeye çalışıyorum.. yani her .com gördüğünüz o bahsettiğiniz tiplerden değildir.. biz istisnaları unutmayın olurmu?

    sevgiler ♥NK

    YanıtlaSil
  8. @Vedat Çelepkolu, @kahve telvesi, @alis, @Uzun Lafın Kısası, @evdeyazar, @Müjde Dural,
    Hepinize yorumlarınızdan dolayı teşekkür ederim. Siz değerli yazarların benle benzer şeyleri düşünüyor olması içimi gerçekten rahatlattı. Zira yazıyı yazarken sık sık "Saçma sapan takıntıların var. Neden kendi takıntılarınla insanları rahatsız ediyorsun?" tarzında iç sesimin yoğun baskısıyla karşı karşıyaydım. :)

    YanıtlaSil
  9. @Nilgün Komar, Yaşadıklarınızı okuyunca kendim karşı karşıya gelmiş gibi oldum. Gerçekten üzücü bir durum. Yani bir anda yayın yapamamak. Şimdi kendi adıma bende endişelendim.

    Sizin blogunuza girer girmez buram buram blog kokuyor. Benim yazıda kast ettiğim ilk baktığım yerlerden biri adresti ama o aşamadan sonrası için sizin sayfanız "Ben aynıyım. Hey! Ben site olmaya çalışmıyorum." diye bağırıyor.

    Yani biz unutsakta sizin sayfanız kendisinin "İstisna" olduğunu her şekilde ilan etmiş durumda. :)

    YanıtlaSil
  10. Gùzel takip edecegim,benimde blog um var takip edebilirsiniz

    YanıtlaSil
  11. Adsız09:36

    blogspot sadece düşünceleri değil önemli ilgi çeken bazı haber,magazin vs bilgileri de paylaşım yapılan bir yerdir de..yani karışık düşünceler..bende zira böyle yapıyorum..

    YanıtlaSil
  12. Harika ve farklı bir paylaşım.Yani farklı bir bakış açısı...Takipteyim ...

    YanıtlaSil
  13. Öncelikle bloguma hoşgeldiniz. Blogspot' la ilgili düşüncelerinize katılmamak imkansız. Hepsi de harika tespitler. Hele de şu anlatımınız:

    Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: Yazarına maddi bir bağla bağlı değildir.
    Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: “herhangi biri olma” mütevazılığını gösterir.
    Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: Açıldığı günün izlerini taşır.
    Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: Unutulabilmenin riskiyle yaşar.
    Adresinde “blogspot” bulunan bir sayfa: Bağımsızlığın serseriliğiyle yaklaşır.

    Bize böyle bir imkanı verdiği için Google' a teşekkürler. Blog açmanın, günlük-anlık, yazılar yazmanın ayrıcalığını yaşamak bambaşka. :)

    YanıtlaSil
  14. Mütevazı, özgür ve amatör:) üstelik maddi beklentiler nedeniyle kasılmamak:)) daha ötesine zaten ihtiyaç yok. (Kendi adıma söylüyorum). Güzel paylaşım teşekkürler. Unutanlar için kısa hatırlatma:))

    YanıtlaSil
  15. Blogspotla ilgili güzel tespitler:)

    YanıtlaSil
  16. güzel bir yazı olmus blogspot.lar banada daha samimi geliyor:)

    YanıtlaSil
  17. İçimdekileri dökmüşsünüz, harika şekilde. Bende uzun yıllar domain işiyle uğramış ve baya bir domaini olan biri olarak, elim gitmiyor bir türlü com uzantısına kendi blogu için. Sebebi belli işte, herhangi biri olmak istemedim. Sanki blogspottan uzaklaşırsam herkes benden uzaklaşacakmış gibi geldi, kendimi onlardan farklı yere koyacakmış gibi. O yüzden almadım:)
    Ayrıca ben hazır şablondan kullanmıyorum. Kullanmak aynı bu uzantı meselesi gibi, beni bloglardan uzaklaştırıyor. Bir anda blog kişisellikten çıkıp, herhangi bir şablona bürünmüş, herhangi bir blog halline geliyor. Oysa blogspot'un kendi şablonları ile kendinizi yaratabiliyorsunuz:)

    YanıtlaSil
  18. Selam,
    Benim ayrımımda bu sıcaklık. Ruh aradığını bulduğunda o sayfanın farkını hissediyor. Beyin küt diye sınıflandırmayı yapıyor. :)

    YanıtlaSil
  19. Bir haftalık bir blog yazarı olarak ne kadar doğru seçim yaptığımı yazınız sayesinde bir kez daha anladım :)

    YanıtlaSil
  20. Maddi bir çıkarıcı yoktur ...Çok dogruu ! Birde cok blog gezerım demıssın ama bana hıc ugramamassınn yahuu !

    YanıtlaSil
  21. Adsız13:24

    Blogspot'u ben de seviyorum. Aslında blogger'ı seviyorum. Yorum yazması kolay. Eğer sahibi izin vermişse (benim gibi) herkes yorum yazabiliyor. Bazı sitelere bakıyorum, yazı hoşuma gidiyor. Teşekkür babında bir kaç kelime bir şey yazayım diyorum. Yorum yazılamıyor. Ya da yazılabilse de bağlantı verilemiyor. "Sen adını, adresini bırak ama bağlantı veremezsin. Burada benim sözüm geçer" gibi bir hava var.

    YanıtlaSil
  22. sonucta google servisi :)

    YanıtlaSil
  23. Adsız14:31

    son kelimesine kadar katılıyorum yazdıklarınızın.. wordpress kullanıcısı idim ve samimiyeti kaybettiğini görünce blogspot kullanmaya başladım bir süredir. burada olmaktan mutluyum kesinlikle :)

    YanıtlaSil
  24. Kesinlikle çok güzel anlatmışsınız. Bende kendimi amatör görüp, amatör olarak kalmak isteyenlerdenim. Canım ne isterse yazmayı, paylaşmayı seviyorum, bağımsız olmak, ne istersen yazmak güzel şey, Tabi yönetim paneli çok kullanışlı :)

    YanıtlaSil
  25. katılıyorum evet, blogspot candır kandır. blog dünyasının dibidir :)

    YanıtlaSil
  26. Çok doğru ben de düşünmüştüm bunları :)
    Blog dediğin böyle daha samimi olur, ama ben direk .com olarak blogları samimi bulamıyorum ne bileyim. Elbette onlar da iyidir de blogspot daha bir içten geliyor ve hani amatör anlayışına da katılıyorum. :)

    YanıtlaSil
  27. Kesinlikle katılıyorum, aynı şeyleri içimden geçirdim bir kaç gün önce bakarken bir kaç isim.com'lara :) blog açma amacım sırf kendime günce tutmak amaçlı başladığı için (evet kulağa biraz bencilce geliyor ama) bu konudaki düşüncem de kolay kolay değişmeyecek :)

    YanıtlaSil
  28. İşte bu yüzden blogspot...

    YanıtlaSil

Lütfen eleştirinin sınırlarını zorlayın.
Yorumlama biçimi:Anonim'i seçerek isimsiz yorum yapabilirsiz.
Spam içeren yorum yayınlanmaz.Örn;küfür,hakaret,reklam,vb.
Yorum gönderildikten sonra yorum üzerindeki bütün haklar sitenindir.
Yorum gönderen herkes yukardaki yönergeyi onayladığını kabul ve ilan eder.