Fesleğene Ağıt

Birkaç zaman önce yolda karşılaşmıştık.
Onun için en güzel saksıyı seçtim.
Toprağını özenle aradım,  ilk defa toprağa para ödedim mesela.
Köklerini o siyah poşetten narince çıkarıp, toprağa, ellerimle yaptığım yuvasına yerleştirdim.
İlk suyunu verdiğim anda yaprakları tebessüm etmişti, yorgun halde.
Sonra güneşle buluşturdum onu.
Güneşin ona dokunmasına bile izin verdim.
Saksı altlığını kendi ellerimle yaptım.
Birde suluk yaptım onun için.
Her sabah güneşe götürdüm, akşamları özlemle geri getirmek için.
Güneşin ona kızıp saklandığı günler telaşa kapıldım.
Her döktüğü yaprak için beraber ağladık, herbirine tören düzenledim.
Yaprak yaprak koklaştık günlerce.
Ve…
Son baharda öleceğini duydum.
Daha derin kokusunu almaya çalışıyorum şimdilerde ama nafile: hüzün kokuyor artık.
Sanki yaprakları yeşilin içinde kurumuş.
Her gün yas tuttuğumdan habersizce, güneşle buluşmaya gitti.

***************************************************************

Yukarıda bulunan yazıyı yazdığımda, ilkbahar yeni yeni geliyordu. 
Fesleğen, yaz yeni yeni gelirken öldü. 
Şu anda, kış yeni yeni gelmekte.

Zaman yine, yeni lale zamanı.

***************************************************************
fesleğene ağıt
ölü fesleğen

Yukarıda bulunan resim: yazının konusu olan fesleğene aittir.

6 yorum:

  1. Ne yazık ki otsu bitkiler hevesimizi kursağımızda bırakıyorlar böyle. Bir fesleğen için yazılmış en anlamlı yazıdır bu :) Rosmarinus officinalis (biberiye) tavsiye ederim size. Hem çalı formlu olduğu için uzun ömürlüdür, hem de yemek ve salatalarda kullanabilirsiniz. Budayıp, şekil verebilirsiniz. Çiçekleri de ayrıca sevinç kaynağıdır :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim iltifatınız için. Eğer bir daha bir bitkinin sorumluluğunu alabileceğimi hissedersem, biberiye ilk araştıracağım bitki olsun. Tavsiyeniz için de teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Biberiyenin zor bir tarafı yok ki.Son derece arsızdır.Sen dikmeye gör,hemen büyüyüverir.

    YanıtlaSil
  4. Fesleğen fesleğen olalı böyle güzelleme görmemiştir, kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. ben defneyi öneririm. Defne hem yapraklarının kokusu güzel hem de huzur veriyor : )

    YanıtlaSil
  6. bir çiçek de olsa insan duygusal bağ kuruyor:( ölmesini istemiyor üzülüyor:( üzüldüm:(

    YanıtlaSil

Lütfen eleştirinin sınırlarını zorlayın.
Yorumlama biçimi:Anonim'i seçerek isimsiz yorum yapabilirsiz.
Spam içeren yorum yayınlanmaz.Örn;küfür,hakaret,reklam,vb.
Yorum gönderildikten sonra yorum üzerindeki bütün haklar sitenindir.
Yorum gönderen herkes yukardaki yönergeyi onayladığını kabul ve ilan eder.